- Uddannelsen
- Mulige studieretninger på GG
- 1. Matematik A, Fysik B, Kemi B
- 2. Bioteknologi A, Matematik A, Fysik B
- 3. Biologi A, Kemi B
- 4. Samfundsfag A, Matematik A
- 5. Samfundsfag A, Engelsk A
- 6. Engelsk A, Spansk A (begynder), Latin C
- 7. Engelsk A, Tysk A (fortsætter), Latin C
- 8. Engelsk A, Fransk A (fortsætter), Latin C
- 9. Musik A, Engelsk A
- 10. Musik A, Matematik A
- Valgfag som tilbydes på GG
- Sammensæt din studieretning
- 1.g
- 2.g
- 3.g
- Faglighed
- Uddannelsens mål
- Mulige studieretninger på GG
- Ny elev
- Om GG
- Hvem er vi?
- Hvad vil vi?
- Hvordan gør vi?
- Kvalitetssikring og evaluering
- Resultater i form af karaktergennemsnit
- Fuldførelsestid og -frekvens
- Overgang til videre uddannelse
- Ledelsesberetning
- Elevtrivsel og undervisningsmiljø
- Medarbejdertrivselsundersøgelse
- Personalepolitik
- Behandling af personoplysninger
- Whistleblowerordning
- Lectioadgang
- Digital krænkelse - forældre
- Studie- og ordensregler
- Vi tager ansvar!
- Ferieplan og vigtige datoer
- Fællesskab
- Nuværende elever
Nyheder
Søen på GG
Biologigruppen på Gladsaxe gymnasium har fået en bevilling af Region Hovedstaden til at lave et projekt, der øger elevernes lyst og kompetencer inden for naturvidenskab. Vi har derfor udviklet et undervisningsforløb, der kombinerer DNA-teknologi med viden om naturen omkring os, eller nærmere bestemt biodiversiteten og dens forudsætninger.
På skolen er der blevet anlagt en lille sø, der nu er koloniseret af et hav af organismer fra nær og fjern; nogle er selv hoppet eller fløjet derhen, andre har siddet som blinde passagerer på nogle ænder der også har været forbi, og andre igen ved vi ikke, hvordan er kommet dertil. Vores undervisningsforløb i DNA og diversitet går ud på, at vi ved hjælp af nyindkøbt laboratorieudstyr (måske) kan finde DNA fra en lang række arter i søen, selv om vi måske ikke kan finde dem rent fysisk i søen. Det kunne fx. være salamandre, ål, truede frøer eller sjældne vandedderkopper.
Søen har sin egen hjemmeside, hvor man kan se billeder fra tidligere stadier i søens historie og læse mere her.
Undervisningsforløbet "DNA og diversitet", som tager udgangspunkt i søen, er udviklet til Gladsaxe gymnasium, men bliver delt med andre gymnasier. Udover DNA-undersøgelsen af en sø, indeholder forløbet også en række andre undersøgelser af naturen.
Forløbet ledes af Natacha Bjerre og er udviklet sammen med Peter Sjøholm, Peter Winfeldt og Tobias Fryktman.