- Uddannelsen
- Mulige studieretninger på GG
- 1. Matematik A, Fysik B/A, Kemi B/A
- 2. Bioteknologi A, Matematik A, Fysik B
- 3. Biologi A, Kemi B
- 4. Samfundsfag A, Matematik A
- 5. Samfundsfag A, Engelsk A
- 5a. Samfundsfag A, Engelsk A - Global
- 6. Engelsk A, Spansk A (begynder), Latin C
- 7. Engelsk A, Tysk A (fortsætter), Latin C
- 8. Engelsk A, Fransk A (fortsætter), Latin C
- 9. Musik A, Engelsk A
- 10. Musik A, Matematik A
- Valgfag som tilbydes på GG
- Sammensæt din studieretning
- 1.g
- 2.g
- 3.g
- Faglighed
- Uddannelsens mål
- Mulige studieretninger på GG
- Ny elev
- Om GG
- Hvem er vi?
- Hvad vil vi?
- Hvordan gør vi?
- Kvalitetssikring og evaluering
- Resultater i form af karaktergennemsnit
- Fuldførelsestid og -frekvens
- Overgang til videre uddannelse
- Ledelsesberetning
- Elevtrivselsundersøgelse
- Medarbejdertrivselsundersøgelse
- Personalepolitik
- Behandling af personoplysninger
- Whistleblowerordning
- Lectioadgang
- Digital krænkelse - forældre
- Studie- og ordensregler
- Ferieplan og vigtige datoer
- Fællesskab
- Nuværende elever
Karrierelæring
Forberedelse på tiden efter gymnasiet
Karrierelæring er en del af den nye gymnasiereform, og skal integreres i elevernes 3-årige undervisningsforløb.
Nu skal lærerne ikke kun fokusere på elevernes faglige udbytte, men også gøre dem bedre til at træffe valg om videregående uddannelse og karriere.
Karrierelæring skal forstås som forskellige aktiviteter, der støtter eleven i at lære at tage et selvstændigt valg omkring videregående uddannelse og karriere, som de kan se sig selv i. Aktiviteterne skal synliggøre for eleven, hvad det vil sige at tage en beslutning, være ansvarlig og selvstændig. Eleven skal lære at vælge med udgangspunkt i lyst, interesse og faglighed.
På Gladsaxe gymnasium er aktiviteterne fordelt ud på forskellige fag. Da fagene er forskellige, udformer karrierelæringsaktiviteterne sig på forskellige måder.