- Uddannelsen
- Mulige studieretninger på GG
- 1. Matematik A, Fysik B, Kemi B
- 2. Bioteknologi A, Matematik A, Fysik B
- 3. Biologi A, Kemi B
- 4. Samfundsfag A, Matematik A
- 5. Samfundsfag A, Engelsk A
- 6. Engelsk A, Spansk A (begynder), Latin C
- 7. Engelsk A, Tysk A (fortsætter), Latin C
- 8. Engelsk A, Fransk A (fortsætter), Latin C
- 9. Musik A, Engelsk A
- 10. Musik A, Matematik A
- Valgfag som tilbydes på GG
- Sammensæt din studieretning
- 1.g
- 2.g
- 3.g
- Faglighed
- Uddannelsens mål
- Mulige studieretninger på GG
- Ny elev
- Om GG
- Hvem er vi?
- Hvad vil vi?
- Hvordan gør vi?
- Kvalitetssikring og evaluering
- Resultater i form af karaktergennemsnit
- Fuldførelsestid og -frekvens
- Overgang til videre uddannelse
- Ledelsesberetning
- Elevtrivsel og undervisningsmiljø
- Medarbejdertrivselsundersøgelse
- Personalepolitik
- Behandling af personoplysninger
- Whistleblowerordning
- Lectioadgang
- Digital krænkelse - forældre
- Studie- og ordensregler
- Vi tager ansvar!
- Ferieplan og vigtige datoer
- Fællesskab
- Nuværende elever
Nyheder
Kreativ skriveworkshop for alle 1g’er
”I dagens danskmodul skal du gå hen til kiosken/stationen/supermarkedet mm., iagttage stedet og skrive dine indtryk ned. Dine indtryk skal herefter skrives om til en tekst i et bestemt format. Det kan f.eks. være en tekst kun med dialog, en beskrivende eller en vred tekst.”
Den besked fik alle 1g elever i starten af året af deres dansklærer. Turen ud i virkeligheden var en del af den årlige skriveworkshop, og resultatet er masse fine tekster, som du kan høre og læse her
De sidste mange år har vi afholdt en kreativ skrive-workshop med alle 1g elever.
Tidligere har vi haft to forfattere tilknyttet, der guidede eleverne igennem en række skriveøvelser, og gav feedback på elevernes tekster. Det var desværre ikke muligt i år.
Men selvfølgelig skulle vi have en skriveworkshop, corona eller ej!
Så i løbet af 5 moduler kom eleverne igennem skriveøvelser, de indsamlede indtryk, skrev tekster og gav hinanden konstruktiv kritik. Til sidst fik eleverne feedback af læreren, og så skulle den endelige tekst skrives.
Herefter måtte dansklærerne til tasterne, for i stedet for en udstilling på skolen, blev alle elevernes tekster lagt op på Google sites.
Resultatet er fint, fyldt med stemninger og indtryk fra kolde januar dage.