Drik mindre – oplev mere
18. november 2017Under sloganet ’Drik mindre – oplev mere’, producerede alle 1.g elever på GG onsdag d. 15.11. en kampagnefilm med deres mobiltelefoner. Kampagnens formål er at få eleverne til at tænke over alkoholkulturen blandt unge i dag, og filmene er elevernes bud på, hvordan man skaber en festkultur, hvor alkohol ikke er i centrum.
På GG havde vi afsat en hel dag, hvor der var fokus på både fakta om alkohol og elevernes alkoholkultur samtidig med, at der i grupper på fire blev arbejdet intensivt og målrettet med at produce en kampagnefilm på max. 45 sek. Eleverne optog filmene på deres mobiltelefoner, så den dag var det tilladt at have mobilen fremme i timerne.
Der var mange gode og kreative bud, men kun to kampagnefilm gik videre til den store landsdækkende konkurrence, nemlig filmen ’Dont be like hangover Philip’og ’En øjenåbner’.
Bag projektet står Lommefilm, der i samarbejde med Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden har taget initiativ til den landsdækkende filmkonkurrence, hvor elever fra hele landet deltager, herunder alle elever fra 1.g. på GG.
Se den nominerede GG-vinderfilm om Philip & Philip her: