Musical

Musicalen er på Gladsaxe gymnasium en af årets helt store begivenheder. Over 100 elever er involveret i musicalen og mødes på tværs af årgange og klasser 1-2 gange om ugen efter skoletid fra omkring efterårsferien frem til spilleperioden i begyndelsen af februar. Du kan være med som skuespiller, danser, i koret, i bandet, som roadie eller i backstagegruppen. Nogle af grupperne er åbne, andre er der auditions til. Vi begynder i mindre grupper, men efter nytår arbejder alle grupperne sammen for at få det hele til at gå op i en højere enhed frem mod premieren. Musicalen vises 3-4 aftener i træk for et stort publikum på den gamle teaterscene, som vi har overtaget fra Gladsaxe Teater. 

Vi har tidligere spillet forestillinger som Skatteøen, Midt om Natten, R.E.N.T, Dirty Dancing, Romeo+Julie, Grease, Happiness is a warm gun, High School Musical – on stage!, Moulin Rouge, Shrek the Musical, I Have a Dream, og i år var det broadwaymusicalen Legally Blonde, der på bedste vis blæste os alle omkuld!

Billeder fra vores forestillinger kan ses på facebooksiden Gladsaxe Gymnasiums Musical

Har du spørgsmål eller bare lyst til at være med, kan du skrive til musicallærerne Carina (CD@gladgym.dk) eller Lise-Lotte (LL@gladgym.dk). 

Der vil være information og tilmelding til de forskellige grupper på et infomøde i begyndelsen af september. Tid og sted meldes ud ved skoleårets start.