Strategi 2024-2028

Strategien er udarbejdet i et samarbejde mellem bestyrelse, ledelse, medarbejdere og elever og rummer bl.a. input fra en fælles strategieftermiddag i januar 2024.

Strategi 2024-2028 rummer vores ambitioner om, hvilke fokus vi vil lægge i de kommende år for at sikre, at vores elever bliver bedst muligt uddannet og er klar til at møde fremtidens udfordringer. Strategien understøttes af årlige udviklingsplaner.

Tre strategiske pejlemærker

I vores strategi har vi defineret tre pejlemærker: dannelse, engagement og perspektiv, som bliver udfoldet nedenfor.

Dannelse

Dannelse er at forstå og begå sig i verden med respekt

Engagement

Engagement er vilje og lyst til egen og fælles læring

Vi forventer, at vores elever engagerer sig. Vi forventer, at de påtager sig et ansvar for det fælles læringsrum, og at de indgår konstruktivt i faglige og sociale sammenhænge.

Tre piger i gruppearbejde i biologi

Perspektiv

Perspektiv er at forstå sig selv og se verden i en større sammenhæng

To drenge, hvoraf den ene holder et kamera mod fotografen og kigger igennem kameraets linse.

Et globalt og bæredygtigt udsyn

Gladsaxe gymnasium er en UNESCO-Verdensmålskole, og verdensmålene indgår i undervisning, projekter og den daglige drift. I de kommende år vil vi sætte særligt fokus på verdensmål 3 og 4.

Verdensmål 3: Sundhed og trivsel

Verdensmål 4: Kvalitetsuddannelse

Se hele strategien 2024-2028 som pdf.

Udviklingsplan for 2024-2025

Strategien 2024-2028 understøttes af årlige udviklingsplaner, der omsætter de tre pejlemærker til konkret praksis.

Udviklingsplan 2024-2025