Drik mindre – oplev mere

25. november 2016

 Under sloganet ’Drik mindre – oplev mere’, producerede alle 1.g elever på GG forleden en kampagnefilm med deres mobiltelefoner. Kampagnens formål er at få eleverne til at tænke over alkoholkulturen blandt unge i dag, og filmene er elevernes bud på, hvordan man skaber en festkultur, hvor alkohol ikke er i centrum.

På GG havde vi afsat en hel dag, hvor der var fokus på både fakta om alkohol og elevernes alkoholkultur samtidig med, at der i grupper på fire blev arbejdet intensivt og målrettet med at produce en kampagnefilm på max. 45 sek. Eleverne optog filmene på deres mobiltelefoner, så den dag var det tilladt at have mobilen fremme i timerne.

Der var mange gode og kreative bud, men kun to kampagnefilm gik videre til den store landsdækkende konkurrence. Du kan se filmen ‘Den store beslutning’ der kom på førstepladsen og nummer to ‘Alkohol Alma’.

 Bag projektet står Lommefilm, der i samarbejde med Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden har taget initiativ til den landsdækkende filmkonkurrence, hvor over 4500 elever fra hele landet deltager, herunder alle elever fra 1.g. på GG.

 På selve dagen fik vi besøg af Gladsaxe Bladet, som havde hørt om det spændende arrangement. Læs artiklen fra Gladsaxe Bladet.