Samspil mellem fag

Vellykket samspil mellem musik og drama på GG's intimscene

I sanselige lyssætninger optræder dramatikelever akkompagneret af stemningsgivende musik lavet af musikelever. Billedprojektioner understøtter yderligere elevernes fortolkninger af dramateksterne.

Vi ser bl.a. Helmers dilemma i ”Et Dukkehjem”, og vi ser mødre, der hepper på deres børn ved fodboldkampen, mens den egentlige kamp finder sted mellem de voksne tilskuere i ”Undskyld.

Vi kommer tilbage i tiden med et blodbad af røde stemninger i ”Spillet om skolen”, og til sidst skærer den sindslidendes angst mod os i et grelt lys på den ellers tomme scene. 

Musikeleverne sætter stemme og musik til melodier med klang og dybde, og alle eleverne mødes af gevaldig respons fra publikum.

Dette er blot et eksempel på et vellykket fagligt samspil mellem fag, her dramatik og musik. Eleverne i 2.g var meget begejstrede, og publikums klappen sagde mere end ord…